Trasos

----------1 diena - MTB XC trasa (kroso trasa)----------


V-Elite, V-40: 5 km ir 110m pakilimo

V-18, M-18, M-Elite, V-50, Mėgėjai

V14, M14, V16, M16, V-60, M-31


Elito trasos schema. (1 diena)

  

 

Starto vieta - "Žalgirio" sporto bazė, tikslesnis pavadinimas Blūžgalvis.

 

Vietovė pasižymi stačiomis kalvomis. Įvairiais laikotarpiais čia buvo fronto linija, Tarybinės Armijos Pabaltijo divizijos štabas, todėl yra likę labai daug apkasų, kuriais tęsiasi dalis kroso trasos.

Keliukas viražais kyla ir leidžiasi į penkias didesnes kalvas ir nuokalnes, yra keletas "aštrių" kalniukų. Trasos plotis 2-4 metrai, kai kur susiaurėja iki 1 metro. Sportininkams stabdyti beveik nereikia, nes prarandamas greitis ir sunku įvažiuoti į kitą įkalnę. Yra tiltelių ir tramplinų, kuriais pasinaudoję, galite sutaupyti iki 30 sekundžių. Rekomenduojame susipažinti su trasa iš anksto: apšilimo metu, renkant informaciją internetu ar iš buvusių dalyvių.

Trasa nuolat yra tvarkoma ir gerinama. Yra žiūrovams skirta "pasirodymų" kilpa. Šioje trasoje jau vyko treji Lietuvos MTB XC čempionatai, "S-Sportas" dviračių kroso varžybos.

 

Trasa markiruota.

 

----------2 diena. MTB Maratonas "Mažojo Kurtuvėnų žiedo" trasoje-----------

 

 

 

 

Vaikų trasos schema (2 diena) - bus paskelbta vėliau.

V-Elite ir V40 grupėms: 66 km ir 640m pakilimo (2 ratai)

Kitoms grupėms: 33 km ir 320m pakilimo (1 rtatas)

 

Trasos maršrutas parinktas neatsitiktinai , tai – patobulinta ,,Kurtuvėnų žiedo” dviračių trasa. Bus ką veikti tiek mėgėjams, tiek rezultato siekiantiems dviratininkams. Dalyviams teks įveikti 350m bendrą pakilimą viename rate (33km), keletą dviračių technikos reikalaujančių atkarpų, kaip antai bebrų užtvanka, siauras žvejų takelis. Tuo pačiu, mėgėjai galės grožėtis gamta, sudėtingas atkarpas įveikti kaip nuotykius, pasidomėti istorija dvelkiančiomis vietovėmis. O jų šiame maršrute bus daug. Tikros neištyrinėtos Žemaitijos džiunglės!

Varžybų vietovė – Bubiai – žymūs savo piliakalniu ir senovine gyvenviete. Piliakalnio vietoje stovėjusi Dubysos pilis. Pasak legendos, ,,nors ir stipri buvo, bet sykį ją užpuolė tiek daug priešų, jog neatsilaikė gynėjai. Priešai leido išeiti moterims ir išsinešti su savimi tai, kas brangiausia. Moterys sukišo į maišus vyrus ir nutempė žemyn su savimi. Vyrai išsigelbėję pasikvietė pagalbos ir puolė pilį. Priešus jie sumušė, bet sudegė ir tvirtovė. Iš tų pelenų susidarė kalnas – Bubių piliakalnis.“ Dar viena legenda sako, kad rusų caras Petras I galėjo rasti didžiojo žemaičių karaliaus Ring-Goldo ( kunigaikščio Rimgaudo, Ringaudo) turtą, paslėptą Bubių apylinkėse. O gal dar niekas jo nerado? (pagal CHAS.L.THOUROT PICHEL ,,Žemaitija“).

Startas bus įrengtas 50m nuo nebaigto statyti Dubysos – Ventos kanalo, esančio Ventos – Dubysos upių slėnyje. Gamta padovanojo puikų upių tinklą. Manoma, kad patvinus upėms, plaukdami valtelėmis, senovės lietuviai galėjo keliauti nuo Nemuno iki Ventspilio, persinešdami jas per sausumas. Tai galėjo būti senovinis prekybinis kelias. 1825 – 1831m.m. carinės Rusijos sumanymu, turėjo atsirasti upių kelias, jungiantis Juodąją jūrą su Baltijos. Tai turėjo būti vienas sudėtingiausių to amžiaus projektų - vandens susisiekimo sistema, sudaryta iš akmens mūro šliuzų, užtvankų, uostų, kanalų, sausumos kelių. Kanalu turėjo plaukioti laivai, gabenantys krovinius Nemuno, Dubysos, Ventos upėmis į Ventspilio uostą. Manoma, kad dirbo apie 20000 kareivių, samdomų darbininkų ir baudžiauninkų. Projektas žlugo per 1831m. sukilimą. XXa.pr. buvo atnaujintas, bet Pirmasis pasaulinis karas jį visiškai sustabdė.

Pirmieji kilometrai – dviračių takelis, nutiestas tarybiniais laikais, kai Šiauliai dar buvo vadinami dviračių miestu. Tai buvo vienas pirmųjų dviračių takelių Lietuvoje. Vingiuoja jis vaizdingomis kalvomis, išvagotomis apkasais, žeminėmis, senovinių gyvenviečių liekanomis. Takelis labai mėgiama sportininkų ir poilsiautojų vieta. Gaila, šiek tiek apleistas.

8 – ame kilometre dalyvių lauks įspūdinga pakalnė su atodanga. Puikiai matosi saulėlydžiai ir Kurtuvėnų miestelis. Tą liudija piliakalniai, alkakalniai, milžinkapiai. Kurtuvėnai – viena seniausiai žemėlapyje paminėtų gyvenviečių su piliakalniu (dabar kapinės), tarp Dubysos ir Ventos, apsuptų miškų, kalvų, senovinių įtvirtinimų – Kurtuvėnų žiedo. Viduramžiais čia gyvenusių bajorų sodyba išaugo į turtingą dvarą – regiono ekonominį ir kultūrinį, lietuviško atgimimo centrą, . Prieš šimtmetį Palangos Juzė, Kurtuvėnus aplankęs tarė: ,,Miestelį radau mažą, nevertą mano kelionės, bet bažnyčią mūro labai gražią, galinčią papuošti ir didelį miestą“. Daugelį metų Kurtuvėnų bažnyčia buvo vienintelė apylinkėse, nepaprasto grožio bokštai šviečia iš toli ir šiandien. Žmonės keliaudavo į ją iš toli. Šiandien Kurtuvėnai mėgiami dėl svirno, atstatyto pagal XVIIIa. kopiją, dvaro liekanų, smuklės su savitais patiekalais. Maratono dalyviai galės pamatyti Kurtuvėnų žirgyną, įsikūrusį grafo Pliaterio arklidėse. Nugalėtojai galės paskanauti karpių iš Kurtuvėnų tvenkinių.

Toliau dviratininkų trasa drieksis senoviniais keliais. Kai kuriais jų Vytautas Didysis vykdavo tartis pas žemaičius. Kažkur čia praėjo knygnešių takeliai.

15 – ame kilometre dviratininkai pakils į aukščiausią trasos tašką – apie 180m virš jūros lygio. Įkalnė pareikalaus didelės ištvermės, o nusileidimas į Vainagių gyvenvietę bus labai smagus.

Vainagiai įžymūs savo piliakalniu, iš visų pusių apsuptu pelkių, esančių šalia Vainagių ežero. Vietiniai žmonės pasakoja, kad Piliuku vadinamas kalnas supiltas rieškučiomis, o į jį per pelkes vedusi medgrinda. Archeologinių tyrimų metu atrasti rieduliai rodo, kad čia galėjusi būti alkavietė. Ant šio kalno buvo knygnešių susibūrimo vieta. Tarpukaryje ant piliakalnio vykdavo teatro vaidinimai.

16 – as kilometras – sunkiausias kalnas į Kunigiškes link Gordų, kurių vien pavadinimai verti dėmesio.

17 – ame kilometre – bebrų užtvanka. Tai tikras išbandymas patiems drąsiausiems. Kas išdrįs pervažiuoti nenulipęs nuo dviračio?

18 – ame kilometre kelias suks pro Jautmalkę. Pagal senąsias žemaičių tradicijas atstatytoje sodyboje įsikūręs Jautmalkės gamtos centras. Tai viena iš nedaugelio likusių vietų, kur dar yra žmogaus neįtakojamų laukų su didžiule augalų įvairove. Šalia liūliuojančiose pelkėse peri gervės, tvenkiniuose apsistoja gulbės, laukiai, antys, naktimis siaučia šikšnosparniai.

Tolesnis maršrutas septynetą kilometrų vingiuos pro ežerų ir ežerėlių kraštą. Dviratininkai galės pasigrožėti Bijotės, Geluvos, Dubuko, Barsukyno, Šermukšniuko vaizdingomis pakrantėmis, minti nevažinėjamais ir siaurais žvejų takučiais. Tai šiauliečių pamėgti paplūdimiai, poilsiavietės. Seni žmonės pasakoja, kad gilioje senovėje į Bijotės ežero apylinkes, pelkes susirinkdavo žmonės nuo priešų slėptis ir ,,bijoti“. Taip atsirado Bijotės vardas. Šalia Bijotės ežero salos per II pasaulinį karą nuskendo vokiečių karinis lėktuvas, kurio liekanas galima pamatyti nardant. Šalia Barsukyno – ozas, o gal piliakalnis. Teritorijoje nuo Bubių iki Bijotės daug piliakalnių, karinių įtvirtinimų. Šiose apylinkėse praėjo II pasaulinio karo fronto linija.

Paskutinieji 7 kilometrai - slidininkų, orientacininkų, motociklistų pamėgtos vietos. Raižyta vietovė, gražus miškas, jaukūs vienkiemiai – puikios vietos sportui ir poilsiui. Bubius ir Bijotės ežeryną jungia gana tiesus, labai senas kelias.

Finiše dalyviams paruoštas ,,desertas“ – stati, vingiuota Bobslėjaus įkalnė. Žiemą tai vienas smagiausių nusileidimo rogutėmis kalnelis. Šį kartą į jį teks įkilti. Jei tokie kalneliai patiks ir Jums, tai laisvą dieną, varžybų vietoje, šalia ,,Žalgirio“ slidinėjimo bazės, bus įdomu įveikti kalnų dviračių trasą, kurioje jau du kartus vyko Lietuvos čempionatai.

 

Trasa markiruota: oranžinės lentelės su užrašu 33. Šiuo metu kai kurie keliai sunkiai pravažiuojami dėl miško valymo darbų.

 

----------3 diena. MTB Maratonas-----------

 


31 km ir 50 km MTB maratonas nauja trasa. Trasa driekiasi gražiausiomis Kurtuvėnų regioninio parko vietomis. Dalis trasos atkarpų sutampa su 2 dienos trasa. Dalyviai turės galimybę išvysti naujų gamtos „perliukų“, važiuoti Juodlės ežero pažintiniu taku, pasigrožėti Vainagių piliakalniu, aplankyti Zuikiškių ąžuolą, įveikti Dubuvos pelkę ir Barsukyno ozą. Didžioji dalis trasos vingiuoja miško takais, yra ir bekelės atkarpų. Naujojoje trasoje daugiau XC elementų.